Zon, feest en groen [blog]

In de afgelopen paar dagen heb ik weer beter kennis mogen maken met het bedrijf. Deze keer ben ik op bezoek geweest bij de afdeling Geconditioneerd Verpakken en bij het onderdeel Groenvoorziening. Bij Geconditioneerd Verpakken worden voedselwaren in een volledig ISO en HAACP gecertificeerde omgeving verpakt. Dat betekent dus handen wassen, extra desinfecteren, jas aan en haarnetje op (nee, er zijn geen foto’s gemaakt!). Ik denk dat niet veel mensen weten dat we zo’n gespecialiseerd werk doen op de locatie Driepoortenweg. We verpakken o.a. luxe koekjes, winegums gemaakt van echte wijn die geleverd wordt aan een luxe warenhuisketen en hotelketen en fair trade bakproducten die hun weg vinden naar cadeauwinkels. En dat allemaal onder de strengste hygiëne-eisen.

Op stap in het groen
Eerder in de week heb ik een dag meegelopen met de mannen en vrouwen in het groen. Daar had ik dan wel de mooiste dag van de week voor uitgekozen dus ik heb moeten beloven dat ik ook bij regen een keer meeloop! Met de werkbegeleiders ben ik op bezoek geweest bij teams in Overbetuwe en Lingewaard. Op deze laatste locatie mocht ik diploma’s uitreiken aan 5 collega’s die een opleiding voor bestuurder van grote maaimachines met goed gevolg hebben doorlopen. Die mogen we namelijk vanaf nu voor de gemeente Lingewaard gaan bedienen in het kader van garantiebanen. Een goed voorbeeld van de kwaliteit die wij in huis hebben, de ontwikkeling van onze mensen en een gemeente die ons het vertrouwen geeft om dit werk voor ze te doen! Zo’n maaimachine kost namelijk al snel zo’n €70.000! Op de weg terug ben ik nog even koffie gaan drinken bij het team dat verantwoordelijk is voor de bewaking van de fietsenstalling bij station Elst. Mooi om te horen hoe deze collega’s hun rol invullen en naast hun werkzaamheden reizigers met raad en daad op het station bijstaat. Van het geven van reisinformatie tot het zoeken naar verloren chipkaarten en het voorkomen van ongelukken op het perron: heel service gericht!

Vaste invulling van functies
Om ervoor te zorgen dat we al deze teams vanuit Scalabor de juiste ondersteuning kunnen geven, hebben we de afgelopen week besloten om een aantal interimfuncties binnen de organisatie vast in te gaan invullen. Om die reden hebben we vacatures geopend voor de positie van Concern Controller en Manager Marketing en Communicatie, Bedrijfsleider Intratuin en Teamleider Facilitaire Diensten. Meer informatie over deze functies vind je op op onze website onder Werken bij Scalabor. Besluiten als deze maken we overigens vanuit een uitgebreider gezelschap, omdat nu ook HR, Interne Dienst en de Financiële Administratie aanschuiven bij het wekelijkse operationele overleg. Op deze manier proberen we met kortere lijntjes sneller te kunnen acteren. En het uitgebreide gezelschap is direct de reden waarom vanaf deze week het bureau op mijn kantoor vervangen is door een grote overlegtafel. Dank collega’s van de Interne Dienst!

Nieuwe activiteiten
Ook is er in de afgelopen week is er door allerlei collega’s hard gewerkt aan het opzetten van een nieuwe activiteit. In het kader van het ontwikkelen van mensen in de logistiek (waar veel vraag naar mensen is!) voegen we e-fullfillment toe aan onze dienstverlening. Voor 5 klanten gaan we vanaf volgende week al hun webshopbestellingen verzorgen. Van opslag tot verpakken en verzending. In combinatie met werkzaamheden in onze logistieke afdelingen, magazijnen en het werk dat we voor TNT Post en Cycloon doen, leiden we op deze manier collega’s op voor een sector die sterk aanwezig is in onze regio en die veel vacatures heeft.

Intratuin in feeststemming
Ons Intratuin-team was van de week bezig met hele andere werkzaamheden, namelijk de opening van de kerstafdeling (vanaf 13 oktober) en de voorbereidingen op ons jubileum. Eind oktober bestaat de Intratuin Arnhem namelijk 25 jaar en dat moet gevierd worden! Zo komen er allerlei acties voor onze klanten maar ook een feestelijke koopavond met extra kortingen voor onze medewerkers. Meer informatie volgt op korte termijn maar het feit dat we al 25 jaar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt opleiden voor de detailhandel in onze eigen winkel is een felicitatie meer dan waard.

En ook nog deze week…
Daarnaast had ik afgelopen week nog een goed overleg met de personeelsvereniging (de voorbereidingen voor Sinterklaas zijn in volle gang en we hebben direct ook een nieuw assortiment non-alcoholische dranken geproefd voor de komende bingo-avond!), hebben we afscheid genomen van de OR (en ze namens de organisatie heel erg bedankt voor hun inzet al die jaren, de nieuwe OR wordt volgende week geïnstalleerd) en mocht ik tijdens een openbare les voor 150 studenten en docenten iets zeggen over de arbeidsmarktontwikkelingen in de regio. Wederom een meer dan interessante week dus!!